Mijn reis naar dushi Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu Mijn reis naar dushi Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu

Mijn reis naar dushi Curaçao

Door: Marjolein Nijbakker

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

01 Maart 2015 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal,

Regent het bij jullie ook? Ik ben gisteren in Willemstad aangekomen en het regende! Gelukkig is het wel een stuk warmer als bij ons in Nederland. Het was een lange reis, maar ik ben er. Gisterochtend ben ik om 07.30 uur met de bus vertrokken en met de trein naar het vliegveld. Op Schiphol kun je tegenwoordig het meeste zelf doen, dat gaat lekker snel. Eerst je instapkaart uitprinten en daarna je paspoort laten scannen. Zo gebliept. Alleen bij de gate moest ik even aan het werk. Computer uit de koffer, riem af en jas uit, en met je armen omhoog door de metaaldetector. Ik hoefde niet gefouilleerd te worden, dat scheelt. Vervolgens alles weer aan want ik was nog in winter tenue. Om 10.30 uur mocht ik aan boord van een gigantisch vliegtuig. Ik zat naast een moeder en haar zoon die samen naar Aruba gingen. Aruba was voor mij slechts een tussenstop. Het waren in ieder geval heel gezellige mensen om naast te zitten.
De moeder ging haar broer bezoeken die al 15 jaar op Aruba woont. Ze was in die tijd 1x eerder daar geweest. Niet dat ze hem in die tijd maar 1x had gezien hoor. Ze ziet hem namelijk elk jaar wanneer hij hun moeder in Nederland bezoekt.
De zoon leek mij meer van Thijmens leeftijd. Hij werkt als freelance fotograaf dus waarschijnlijk is hij iets ouder. Het liefste maakt hij foto's van sport wedstrijden al verdient hij hier nog niet veel geld mee, daarom maakt hij af en toe ook trouwrepportages. Samen konden we wat kletsen over fotografie en reizen. Mijn ervaring met Koning Aap in Jordanië sprak hem erg aan. Misschien dat hij ook zo'n reis gaat ondernemen. Leuk!

Op Aruba Namen we afscheid van elkaar en ik vloog door naar Dushi Curaçao. Hier arriveerde ik om 18.00 uur lokale tijd en om 23.00 uur Nederlandse tijd.

Liefs, Marjolein

• 05 Maart 2015 - 19:26

Odilia:

Lieve Marjolein,

wat gezellig dat je iets laat horen!
    We hopen dat weer is voor een zonne-parasolletje.
    Heb je al leuke locals ontmoet?
    Nou ,geniet maar zoveel als je kan.