Pietermaai en Scharloo - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu Pietermaai en Scharloo - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu

Pietermaai en Scharloo

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

04 Maart 2015 | Curaçao, Willemstad

Vandaag is het dinsdag en mijn tweede dag op Curaçao. 'staat ochtends word ik nog steeds vroeg wakker vanwege het tijdsverschil. Om 08.00 uur beginnen de inwoners en de omgeving te leven. Ik ben toen ook op pad gegaan. Het is dan ook nog niet zo warm. Ik wandelde door de wijken Pietermaai en Scharloo, welke na 1800 zijn gebouwd toen het oude centrum te klein werd. De wijken zijn minder toeristisch en je ziet meer van het alledaagse leven: mensen op weg naar hun werk en kinderen die naar school gaan. Leuk om te zien naast de souvenir shop en bier drinkende mensen. Het mooiste om te zien was het gebouw de bruidstaart. Een groen met wit gebouw uit 1880 waar het archief gevestigd is. De officiële naam is Kasa di Batrei. Hoewel bruidstaart toepasselijker is. Zo nu is het verhuizen tijd voor koffie. Tot snel.

Liefs, Marjolein

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Marjolein

Since October 2011 I work as a freelancer in the creative industries. I am specialized in marketing. Moreover I work as fundraiser for festivals, such the 'Louis Coupers Festival' in the Hague. In my free time I love to travel. My last trip was to Zell am See in Austria. All the best for now, Marjolein

Actief sinds 31 Maart 2011