Capelle dei Medici en Palazzo Pitti - Reisverslag uit Firenze, Italië van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu Capelle dei Medici en Palazzo Pitti - Reisverslag uit Firenze, Italië van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu

Capelle dei Medici en Palazzo Pitti

Door: marjoleinnijbakker

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

13 April 2011 | Italië, Firenze

Ciao tutti,

Het is al weer een paar dagen geleden dat ik geschreven heb. Deze week heb ik nog meer genoten van de gratis toegang tot musea en monumenten. Maandagochtend heb ik de kapellen en crypte van de Medici familie bezocht. In de crypte kreeg een rondleiding van een student, omdat het cultuurweek is worden dit soort activiteiten georganiseerd. Het belangrijkste deel van de kapellen is de Capelle dei Principi, is de prinsenkapel uit 1604. In de tijd van de Barok werd het zelfs als één van de wereldwonderen gezien. Voor het interieur zijn zeldzame marmersoorten gebruikt. De kapel was eigenlijk als praalgraf bedoeld, maar uiteindelijk zijn er maar twee groothertogen begraven. Het was de bedoeling dat het heilige graf uit Jeruzalem in het midden van de kapel geplaatst zou worden, maar dit konden ze niet kopen of stelen. In 1999 is er tijdens openingsuren een marmeren plaat naar beneden gekomen en sindsdien zijn ze de kapel aan het restaureren. Achter de kapel is een kleine kamer waar een aantal relikwieën bewaard worden. Naast de kapel is de nieuwe sacristie het belangrijkste gedeelte van de kerk. Hier staan enkele beelden van Michelangelo en één beeld van Rafaël. Als laatste gedeelte is er een crypte waar vijftig beroemde en minder beroemde Medici's begraven liggen en hier worden ook hun schatten bewaard. Anna de Medici heeft ooit een contract getekend dat alle schatten in Florence moeten blijven en dat is de reden waarom de schatten nog steeds in de crypte zijn.
's middags ben ik nog even naar de Europese universiteit geweest om aan mijn onderzoek te werken, zo heb ik de toegevoegde waarden van een alliantie in verschillende economische perspectieven geplaatst. Om vijf uur had ik wel zin in een kop koffie, maar helaas was de koffiebar gesloten, dus ben ik maar weer naar het appartement gegaan.
Dinsdag was de deadline om een eerste opzet van het verslag op te sturen naar de docent, dus 's ochtends heb ik in mijn kamer aan het onderzoek gewerkt.
's Middags wilde ik kijken of je ook gratis naar het Palazzo Vechio kon, maar de toeristische monumenten zijn helaas niet gratis. Als alternatief maar even winkels gekeken in de stad en boodschappen gedaan.
Vandaag had ik een afspraak met de directeur van het kunsthistorisch instituut met hem heb ik gepraat over sponsoring in Italië en de motieven van sponsoring. Ik heb nu twee boeken van hem te leen om nog een beter beeld te krijgen. Op dit moment is mijn beeld van de motivaties wel een beetje dubbel. In Italië storten er namelijk regelmatig historische gebouwen in, maar tegelijkertijd is kunst wel een heel belangrijk voor de samenleving.
's middags heb ik Palazzo Pitti, dit was één van de paleizen van, hoe kan het ook anders, de Medici familie. Het terrein van het paleis is groot en huisvest verschillende musea en een prachtige paleistuin. Het paleis zelf bestaat uit drie onderdelen. Het rechthoekige gedeelte was als eerste klaar, namelijk in 1470. In de achttiende eeuw waren de twee zijvleugels klaar. In het paleis hangen werken van veel schildermeesters zoals Rubens en Titiaan. Na het bezoek aan het paleis heb ik 's avonds lekker risotto met brie en doperwten gegeten met als toetje panna cotta en aardbeienjam.

Liefs,
Marjolein

  • 13 April 2011 - 21:42

    Tessa:

    Hey Marjolein,
    Volgens mij heb je weer een hoop mooie dingen gezien! :) Leuk om te lezen.
    Ik ben even die site van de foto's kwijt. Kun je die nog een keer naar mij sturen?

    Xx Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Marjolein

Since October 2011 I work as a freelancer in the creative industries. I am specialized in marketing. Moreover I work as fundraiser for festivals, such the 'Louis Coupers Festival' in the Hague. In my free time I love to travel. My last trip was to Zell am See in Austria. All the best for now, Marjolein

Actief sinds 31 Maart 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 7539

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 09 September 2016

Midweek Berlijn

05 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Voor het eerst in de Verenigde Staten

01 Maart 2015 - 06 Maart 2015

Een week in Wilemstad

19 September 2014 - 28 September 2014

Eerste reis buiten Europa

04 Maart 2013 - 11 Maart 2013

Week naar Oostenrijk

31 Maart 2011 - 28 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: