Aankomst in Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu Aankomst in Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu

Aankomst in Florence

Door: marjoleinnijbakker

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

01 April 2011 | Italië, Firenze

Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste verslag uit Italië. Gisterochtend ben ik veilig geland in Pisa.'s ochtends vroeg vetrok ik vanaf Schiphol, en vlogen we voornamelijk door de wolken naar Italië met uitzondering van het stuk waar we over de bergen heen vlogen. Daar konden we genieten van een schitterend uitzicht. Éénmaal boven Pisa hadden we weer last van de wolken, en konden we door de mist niet landen. Eerst gingen op weg naar Genua (Genova), maar de maatschappij had liever dat we naar Bologna gingen. Daar moesten we allemaal het vliegtuig uit, zodat er getankd kon worden. Éénmaal weer in het vliegtuig bleek het weer genoeg opgeklaard te zijn om weer in Pisa te landen. Twee reizigers hadden besloten om niet meer me te gaan, en hun koffers werden van boord gehaald. Gelukkig kregen we ondertussen wat te drinken, want we hadden inmiddels twee en half uur vertraging. Gelukkig was Pisa een half uurtje vliegen en had ik snel mijn bagage terug. Verder heb je geen controles als je uit het vliegtuig komt, dus kon ik met de trein richting Florence. In Florence moest ik nog een stukje met de bus, waarbij het natuurlijk wel handig is om in de bus te stappen die de goede richting op gaat. Gelukkig kwam ik er bij de eerste halte al achter dat ik dus in de verkeerde bus zat, en kon ik nog op tijd van bus wisselen.

Om drie uur was ik op plaats van bestemming. Mijn huisbaas stond me al op te wachten bij de bushalte dus hoefde ik niet ver naar het huis te zoeken.Het huis ligt gelukkig niet ver van het centrum, en in een veilige en rustige buurt.
Mijn kamer is roze en heeft veel ruimte. Verder hangen er veel schilderijen, en heb ik een lamp met allemaal bloemetjes eraan. Samen met de gebloemde dekbedden staat dit heel fleurig. In het appartement zijn twee badkamers met een heerlijk warme douche. Verder is er één keuken die ik deel met mijn drie huisgenoten en een balkonnetje waar mijn handdoek kan drogen in de zon.

Dit was het dan voor nu.
Liefs,
Marjolein

P.S Let niet op het weerkaartje en de kaart naast de blog, die zijn gericht op Florence in Canada in plaats van Italië.

• 01 April 2011 - 23:00

Rianne:

Heee meis, leuk dat je nu ook in italia zit! Lekker weer daar zeker he? Veel plezier en ik zal naar je zwaaien vanuit de verte als ik over 20 daagjes jou kant op kom! X

• 02 April 2011 - 16:45

Odilia:

Hallo Marjolein,
    dit vind ik helemaal geweldig!
    Ik heb genoten van je verhalen
    en die foto van je kamer is het einde.
    Hahaha.
    Geniet met volle teugen en ik kijk nu al weer uit naar je verdere avonturen.
    Vandaag is het in Eindhoven 25°.
    Groetjes,
    Odilia