Een lege bibliotheek - Reisverslag uit Firenze, Italië van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu Een lege bibliotheek - Reisverslag uit Firenze, Italië van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu

Een lege bibliotheek

Door: marjoleinnijbakker

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 April 2011 | Italië, Firenze

Goedemorgen allemaal,

Voor ik mijn boodschappen voor het weekend ga doen, wil ik jullie nog even op de hoogte houden van mijn eerste dag hier.

Gisteren heb ik eerst wat boodschappen gedaan op de markt die hier aan de overkant van de straat is. Dit is goedkoper en verser dan in de supermarkt. Je kan dan ook alleen producten krijgen die in het seizoen zijn, dus geen komkommer. Die is pas vanaf eind mei te krijgen :-). Gelukkig kon ik wel sla, tomaten en paprika kopen. Na de markt ben ik op weg gegaan naar de tourist information om flyers op te halen. De tourist information ligt aan de andere kant van de stad, dus ik kwam eerst nog langs het plein met de Duomo, waar ik even pauze hield met een mandarijntje.
Bij de tourist information kon je voornamelijk informatie krijgen over opera's en de bioscoop. Daarnaast kwam ik erachter dat in de week van 9 april de musea hier gratis te bezoeken zijn, hoera!
Vanuit de tourist information ben ik langs de rivier en Ponte Vecchio naar de bibliotheek gelopen. De Nationale bibliotheek is heel groot en gevestigd in een historisch gebouw aan de rivier. Je moet eerst lid worden voordat je de bibliotheek in mag. Dit is gratis je hoeft alleen je ID kaart te laten zien. Dan ben je wel lid voor de rest van je leven. Daarna moet je, je kaart door een lezer halen en door een poortje lopen. Vervolgens moet je, je tas in de garderobe in een kluisje doen en dan mag je de bibliotheek in. Echter in de bibliotheek staan bijna geen boeken, hij is dus leeg! Het blijkt dat je eerst op internet je boeken moet reserveren, en dan op een bepaalde tijd bij de balie mag afhalen. Aangezien ik geen inwoner of student aan de universiteit ben, mag ik geen boeken lenen en moet ik ze lezen in de lectura zaal. Gelukkig is dit wel een hele mooie ouderwetse zaal. Na het gebouw te hebben verkend ben ik weer naar huis vertrokken en heb ik 's avonds wraps gegeten. Die werden hier net geïntroduceerd in de supermarkt, waar ik heel blij mee ben. Vanavond wordt het pastasalade.

Liefs,
Marjolein

  • 02 April 2011 - 09:11

    Rianne:

    Mooie foto's meis! Hoor je nu bij alle gebouwen die je ziet ook nog de stem van onze kunstgeschiedenisdocent in je hoofd? =p Ik heb dat wel als ik een gebouw zie of kerk oid dat ik meteen zie welke bouwstijl het is hihi! X

  • 02 April 2011 - 10:43

    Laura:

    Heey Marjo,

    Wat super leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en eet en hoe het werkt daar allemaal! Bijzonder van de bieb haha, heeel apart. Lastig dat je de boeken niet mag huren..
    Mooie foto's heb je al!! Maar die huisgenoten van je, wat je in de mail had gezet, zijn dat echt oudere mensen?? beetje suf van ze dat ze niet zo veel doen buiten hun kamer. hopelijk leer je snel leuke mensen kennen waarmee je een terrasje kan pakken, want het is zeker suppeer mooi weer?:) wel nice trouwens dat je gratis de musea in mag op die data. Maargoed, je vermaakt je dus wel goed?:)

    xx

  • 07 April 2011 - 22:47

    Laura:

    Waar blijven de verhalen??:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Marjolein

Since October 2011 I work as a freelancer in the creative industries. I am specialized in marketing. Moreover I work as fundraiser for festivals, such the 'Louis Coupers Festival' in the Hague. In my free time I love to travel. My last trip was to Zell am See in Austria. All the best for now, Marjolein

Actief sinds 31 Maart 2011
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 7543

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 09 September 2016

Midweek Berlijn

05 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Voor het eerst in de Verenigde Staten

01 Maart 2015 - 06 Maart 2015

Een week in Wilemstad

19 September 2014 - 28 September 2014

Eerste reis buiten Europa

04 Maart 2013 - 11 Maart 2013

Week naar Oostenrijk

31 Maart 2011 - 28 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: