Plastic handschoenen in de supermarkt - Reisverslag uit Firenze, Italië van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu Plastic handschoenen in de supermarkt - Reisverslag uit Firenze, Italië van Marjolein Nijbakker - WaarBenJij.nu

Plastic handschoenen in de supermarkt

Door: marjoleinnijbakker

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

03 April 2011 | Italië, Firenze

Hallo lieve allemaal,

Op zondag is het vrij rustig in Florence. Al mijn kamergenoten zijn thuis en het is stil op straat met uitzondering van het geluid van de kerkklokken. Vandaar dat ik even tijd heb voor een verslag van gisteren en vandaag. Gisterochtend heb ik eerst boodschappen gedaan bij de Coop. Deze supermarkt ligt in de zijstraat van Via Gioberti, één van de belangrijkere winkelstraten van Florence. Hier zijn een aantal designers gevestigd, maar gelukkig zijn er ook iets goedkopere winkels. Bij de supermarkt lagen er plastic handschoentjes in mijn mandje wat op zich een beetje gek was, totdat ik bij de groente- en fruitafdeling kwam, waar iedereen dus een handschoen draagt om de verse producten niet vies te maken. Gelukkig kun je hier veel producten krijgen die in Nederland ook te krijgen, zoals Calvé tomatenketchup, Milka chocoladereep, en theezakjes. Met mijn schone boodschappen vertrok ik terug naar het appartement. Voor het weekend hadden we een gigantische cake gehad van onze huisbaas. De cake is wel lekker zacht van structuur en een beetje zoeter dan in Nederland. Tijd voor een middagciabatta met zuivelspread en sla, en een mandarijn ernaast.
Tijdens de middag ben ik de stad in geweest. Voordat ik in de stad ben, kom ik altijd langs een klein antiekmarktje heel schattig. Verder moet ik altijd het Piazza Alberti oversteken, oftewel het plein met de poort. In de stad heb ik het basilica San Lorenzo bezocht. Hier stond gelukkig geen rij. San Lorenzo is gebouwd naar ontwerp van Brunelleschi en gefinacieerd door de familie Medici, een adelijke familie uit Florence. De familie ligt hier dan ook begraven in de crypte samen met de bekende beeldhouwkunstenaar Donatello. Donatello heeft tevens gezorgd voor twee spreekstoelen binnen de kerk. Helaas mochten we geen foto's of video-opnamen maken binnen de basiliek, maar de site http://tekke.shareyourstory.nl/verhalen/Florence%2C%20San%20Lorenzo geeft een goede indruk van de aanwezige schoonheid. In de oude sacristie ontmoette ik Fabian die zo vriendelijk was om me de weg te wijzen naar een tabacchio waar ik een buskaart voor een maand kon kopen. Fabian had later op de dag met zijn vrienden afgesproken, dus vervolgde ik mijn weg verder. De rest van de dag heb ik wat winkeltjes bekeken, en mijn eerste ijsje uit Florence gegeten. Voor twee euro kon je een bakje krijgen met twee smaken, voor mij tiramisu en stracciatella. Vooral de stracciatella smaakte heerlijk romig. Aan het eind van de middag heb ik het eerste contact met thuis gehad, even lekker geskypet met mijn mama. Toen was het alweer tijd om een heerlijke pastasalade te maken, die al moet ik zelf zeggen, erg goed gelukt was. 's avonds heb ik nog geskypet met Sander en nog even naar Jochem Myjer gekeken. De externe harde schijf komt hier goed van pas aangezien mijn internet nogal eens uitvalt.

Vandaag is dus een rustige dag. 's ochtends heb ik lekker een puzzeltje gemaakt, en ik heb een pasteltekening gemaakt van de bloesemboom die beneden staat. Dit namelijk bij gebrek aan internet. Gelukkig hadden mijn huisgenoten ook gebrek aan internet en ben ik met één huisgenoot op zoek gegaan naar de modem. Na verschillende plekken te hebben geprobeerd, zelfs een soort zoldertje, vonden we een klein kastje dat op slot zat. Gelukkig stond in de meterkast een tasje met allemaal sleuteltjes waaronder die van het kastje waar inderdaad de modem inzat. Na deze even uit- en aangezet te hebben, konden we allemaal weer op het internet. Morgen ga ik naar het Piazzale Michelangelo om uit te kijken over de staat en naar een interuniversitair instituut.
Helaas passen er geen foto's meer bij op het profiel, hier zal ik nog een oplossing voor verzinnen, zodat jullie kunnen meegenieten van mijn ervaringen.

Liefs,
Marjolein

P.S Laura, de foto van de gitaartas is speciaal voor jou ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Marjolein

Since October 2011 I work as a freelancer in the creative industries. I am specialized in marketing. Moreover I work as fundraiser for festivals, such the 'Louis Coupers Festival' in the Hague. In my free time I love to travel. My last trip was to Zell am See in Austria. All the best for now, Marjolein

Actief sinds 31 Maart 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 7541

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 09 September 2016

Midweek Berlijn

05 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Voor het eerst in de Verenigde Staten

01 Maart 2015 - 06 Maart 2015

Een week in Wilemstad

19 September 2014 - 28 September 2014

Eerste reis buiten Europa

04 Maart 2013 - 11 Maart 2013

Week naar Oostenrijk

31 Maart 2011 - 28 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: